Programma

Deventer Grows Digital 19-09-2019

Online branding begint met een plan | Branding Friends (vol)

Hoe doe ik het…. en hoe doen anderen het online? Welke stappen moet ik zetten en om van mijn Merk een Online Merk te maken?

Wij nemen je aan de hand van sprekende online voorbeelden. Welke merken (her)ken je en hoe komt het dat we deze merken zo goed kennen?

Daarnaast bespreken we een case van de Nederlandse tak van een internationaal samenwerkingsverband van kwaliteitsmakelaars. We laten zien wat de grote stappen zijn die dit online merk aan het zetten is.

We kijken samen onder de motorkap met een aantal handige – soms gratis – tools. We verwachten niet dat we de online motoren gaan reviseren, olie peilen en weten wat je met doen als de controlelampjes gaan branden. Of mooier nog dat je weet wat je moet doen om de lampjes te laten branden, maar dat zien we dan wel terug in je plan.

VOOR WIE?

Voor mensen die willen weten hoe ze onder de eigen online motorkap kunnen kijken om het eigen Merk(en) te versterken

DOOR WIE?

Sander Span en Christiaan van der Schoot van Branding Friends

www.brandingfriends.nl

Tijd workshop

10.00 – 11.00 uur

Werven via de socials | KNOX

Steeds meer sectoren kampen met tekorten op de arbeidsmarkt. Hierdoor blijven vacatures langer dan gewenst openstaan met alle economische gevolgen van dien. Wie de mensen heeft, heeft het werk, is het credo.

Maar hoe kom je in een markt die volledig op slot zit toch onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Twee Deventer bedrijven hebben samen de handen in elkaar geslagen en HR en Marketing verbonden. Met verbluffende resultaten.

Tijdens Deventer Grows Digital delen Roel Elsman van KNOX en Stefanie Stam van Qambium hun visie op het nieuwe werven. Werven dat volledig in het teken staat van het bereiken en verleiden van talent met behulp van een authentiek verhaal. Want niet langer kiezen bedrijven talenten, talenten kiezen bedrijven.

www.knox.nl

Tijd workshop

10.00 – 11.00 uur

Growth hacking | Global Topology

Bedrijven zoals Über, Booking.com, Amazon enz. zijn groot geworden door een data gedreven experimenteer cultuur. Growth hacking wordt door steeds meer bedrijven toegepast om sneller te kunnen groeien. Is jouw organisatie er klaar voor? Wat moet je doen en waar begin je? Kom naar de workshop Growth hacking om ook jouw bedrijf flink te laten groeien.

Geddy van Elburg van Global Topology neemt je mee in de mogelijkheden van growth hacking en gaat je lastige vragen stellen waarmee je aan de slag kunt om ook in jouw bedrijf een omslag te maken.

Tijd workshop

10.00 – 11.00 uur

SUCCESVOL EN WINSTGEVEND ONLINE TRAINEN OF E-COACHEN | INTERNET SCHOOL

Online trainen en e-coachen geven trainers en coaches veel nieuwe mogelijkheden. Binnen deze workshop kijken we naar de 4 geheimen van succesvol en winstgevend online trainen of e-coachen. De workshop geeft inzicht, inspireert en geeft handvatten voor de toekomst.

OVER MARK TIMMERMANS EN DE INTERNET SCHOOL

Mark Timmermans heeft bijna 20 jaar ervaring met het vormgeven van online leeromgevingen en de bijhorende commerciële websites. Hij heeft ruim 100 scholen, opleidingsinstituten, professionals geholpen bij het vormgeven van (online) leeromgevingen.

De Internet School heeft speciaal voor leraren, docenten, trainers en coaches een begeleidingstraject ontwikkeld. Door het volgen van dit traject ontdekken de deelnemers hoe zij succesvol en winstgevend kunnen opleiden of coachen door slim gebruik te maken van het internet.

TIJD WORKSHOP

10.00 – 11.00 uur

E-RESIDENTIE; INTERNATIONAAL ZAKEN DOEN | ESTONIAN SCHOOL

Informatie over deze workshop volgt snel.

TIJD WORKSHOP

10.00 – 11.00 uur

E-MAILMARKETING VOOR BEGINNERS | IONMOON

In contact komen en blijven met je doelgroep? Geen idee waar te beginnen en met welk online marketing kanaal te starten?

In deze workshop leer je waarom ieder bedrijf zou moeten starten met e-mailmarketing en leer je stap voor stap hoe je dit aanpakt.

Bedoelt voor iedereen die geen idee heeft waar te beginnen.

Marloes is een ervaren online marketeer die graag de kneepjes van het vak met je deelt.

TIJD WORKSHOP

10.00 – 11.00 uur

Workshops ronde 2

(11.00 – 12.00 uur)

DE ÉCHTE KRACHT VAN LINKEDIN ONTDEKKEN | BRANDING FRIENDS (vol)

Met zo’n 5 miljoen professionals in Nederland op hét zakelijke netwerk LinkedIn mag jij als ondernemer en bedrijf natuurlijk niet ontbreken. Maar als je denkt dat je er met een goed ingericht en vindbaar LinkedIn-profiel bent, dan heb je het mis. Vanaf dat moment begint het pas. Dan ga je de échte kracht van LinkedIn ontdekken.

Is jouw LinkedIn-profiel op orde (of denk je dat), maar gebruik jij LinkedIn vooral als online kaartenbak om af en toe de gegevens van een connectie op te zoeken? En wil je graag weten hoe je meer uit dit zakelijke, sociale netwerk kunt halen?

Ferdi Soetekouw van Branding Friends brengt je in een uurtje de highlights bij over hoe je je beste kunt profileren (verkopen) op dit platform, je netwerk kwalitatief kunt vergroten en meer leads & omzet kunt genereren via LinkedIn.

Een zeer praktische workshop van opzet en je kunt na afloop direct aan de slag met de tips & trucs die je krijgt aangereikt.

Voor wie?

Voor professionals die hun LinkedIn-profiel op orde (denken te) hebben en willen leren hoe ze hun LinkedIn netwerk uit kunnen breiden en zichzelf het beste kunnen profileren.

Over Ferdi & Branding Friends

Als socialmedia-specialist, -adviseur en -trainer bij Branding Friends helpt Ferdi bedrijven en organisaties hun merk via de social kanalen te versterken. Van complete socialmedia-strategietrajecten tot praktische trainingen over het zakelijk gebruik van kanalen als LinkedIn, Facebook en Instagram. Daarnaast adviseert en begeleidt Ferdi klanten bij diverse online projecten.

Op het gebied van LinkedIn heeft Ferdi de afgelopen jaren meer dan 1.000 medewerkers, ondernemers en werkzoekenden getraind in het gebruik van LinkedIn. Op een enthousiaste, nuchtere en interactieve manier leert hij je graag hoe je dit netwerk voor jou kunt laten werken.

TIJD WORKSHOP

11.00 – 12.00 uur

CONTENTMARKETING | DRUKWERKDEAL

Contentmarketing is vaak een vorm van ‘iets’-marketing. Een buzzwoord waarvan veel marketeers zeggen dat ze er ‘iets’ mee willen, zonder duidelijk te weten wat, of waarom. Dat kan natuurlijk beter! In deze workshop laat commercieel directeur van Drukwerkdeal.nl Martijn Jansen je aan de hand van een case zien hoe een goede contentstrategie aantoonbaar bijdraagt aan je bedrijfsdoelstellingen.

Door wie?

Martijn Jansen van Drukwerkdeal

TIJD WORKSHOP

11.00 – 12.00 uur

GOOGLE ANALYTICS, VAN DATA NAAR ACTIE | VSEE

Herken jij het dat wanneer je Google Analytics opent je niet weet waar je naar moet kijken? En je vervolgens maar weer wegklikt met de verzuchting ‘daar moet ik echt een keer induiken’. Of dat je al die data ziet en denkt: ‘wat moet ik hier nou mee?’. 

Speciaal voor beginners geeft Stephanie praktische tips over wat je waar moet instellen, waar in Google Analytics je de data kunt vinden die jij zoekt en wat je vervolgens met die data kunt doen. Na deze introductie heb je voldoende handvatten om zelf aan de slag te gaan met deze mooie tool.

Vsee search Marketing is al tien jaar gespecialiseerd in online marketing; van SEO tot SEA en alles dat daarbij komt kijken. Wij denken graag met jou mee hoe de bedrijfsdoelen kunnen worden behaald. Dit kan zijn op strategisch vlak, de uitvoering of in de vorm van een training. Stephanie, mede-eigenaar en SEA specialist, is continu bezig haar kennis te actualiseren en deze kennis toe te passen en over te dragen. Spreek haar gerust aan als je een vraag hebt!

Door wie?

Stephanie Erné van Vsee

TIJD WORKSHOP

11.00 – 12.00 uur

GEO DATA | MAPGEAR

Veel organisaties beschikken – soms zonder het zelf te weten – over waardevolle ‘big data’. Deze bevindt zich bijvoorbeeld in Excel-bestanden, databases of is opgeslagen via de applicaties die intern gebruikt worden. Het visualiseren van big data via interactieve kaarten levert verrassende en nuttige inzichten op die organisaties verder helpen. MapGear is leverancier van software voor interactieve kaarten en heeft de afgelopen jaren al veel grote en kleine organisaties geholpen bij het slim in kaart brengen van hun big data. Interactieve kaarten geven op innovatieve wijze inzicht in toepassingsgebieden zoals zorg (koppelen van vraag en aanbod van ambulante zorg), duurzaamheid (potentiele kansen voor verduurzaming in kaart) en mobiliteit (welk mobiliteitsplan past het beste bij de organisatie en werknemers). Door gebruik te maken van kaarten met geo analyse-technologie en interactieve hulpmiddelen zoals TouchTables gaat er een wereld open. De specialisten van MapGear laten aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden op TouchTables zien welke meerwaarde interactieve kaarten hebben. Wellicht ook voor uw organisatie? 

MapGear is een Geo-ICT bedrijf gevestigd op de Gasfabriek in Deventer.

Door wie?

Egbert Griffioen van MapGear

TIJD WORKSHOP

11.00 – 12.00 uur

BESTAAT JOUW BEDRIJF OVER 10 JAAR NOG? | FOUNTAINHEADS

Robotisering, Kunstmatige intelligentie, Digitalisering maken rap hun intrede in de samenleving en ook op de werkvloer. Welke impact heeft dit op jouw bedrijf, de sector en niet heel onbelangrijk op jou zelf? Zijn jouw werkzaamheden binnen tien jaar overgenomen door robots en algoritmes? Bestaat je bedrijf überhaupt nog? Ga jij mee in deze transitie of denk je dat het niet zo’n vaart zal lopen? In deze workshop schetsen Fountainheads Wim en Jan-Henk de trends die het spel gaan veranderen en ga jij de confrontatie aan met jezelf.

Door wie?

Wim en Jan-Henk van Fountainheads

TIJD WORKSHOP

11.00 – 12.00 uur

OVERTUIGENDE WEBCONTENT SCHRIJVEN | TEKST DIE SPREEKT

Meer leads en klanten via je website. Een bedrijfswebsite is geen visitekaartje. Het is dé plek waar klanten beslissen of ze wel of niet met je in zee gaan.

Wil je dat je website meer is dan een online bedrijfsbrochure? Wil je dat bezoekers op je site veel vaker contact opnemen, offertes aanvragen, zich aanmelden of direct bij je kopen? Zorg dan voor overtuigende webteksten, aantrekkelijk vormgegeven, lekker leesbaar en pakkend geschreven.

De afgelopen jaren is er ongelofelijk veel onderzoek gedaan naar het verbeteren van webconversie en online verkopen. En wat blijkt keer op keer; overtuigende webcontent is daarbij cruciaal.

In de workshop ‘Overtuigende webcontent schrijven’ krijg je een heel aantal praktische tips en handvatten over onder meer:

  • Hoe schrijf je een goede online verkooppagina?
  • Hoe zorg je dat bezoekers langer op je website blijven?
  • Hoe overtuig je potentiële klanten?
  • Hoe zorg je voor een betere positie in Google?
  • Hoe verbeter je de conversie, ofwel het aantal offerte-aanvragen, aanmeldingen en verkoop?

Door wie?

Agnes Folkersma, eigenaar van Tekst die Spreekt, ondersteunt bedrijven bij het schrijven van webteksten. Overtuigende webteksten die zorgen dat Google je site goed vindt en bezoekers sneller in actie komen. Bijvoorbeeld om een offerte aan te vragen, iets te kopen, zich aan te melden of contact op te nemen. 

www.tekstdiespreekt.nl

TIJD WORKSHOP

11.00 – 12.00 uur

Workshops ronde 3

(13.30 – 14.30 uur)

SEO VOOR GEVORDERDEN | VSEE (vol)

Techniek, content en links zijn dé drie pilaren van SEO. Dat klinkt logisch, maar hoe pak je dit nou eigenlijk aan? Belangrijk is dat je vooraf goed bedenkt wat je op deze drie fronten wilt doen. In deze presentatie geven we je handige tips aan de hand van een eenvoudig te gebruiken strategisch stappenplan. Door middel van praktijkvoorbeelden en de inzet van tools, laten wij zien hoe je structureel de vindbaarheid van je website kan verbeteren.

Omdat we tijdens deze presentatie de diepte ingaan is het handig dat je al wat kennis hebt van meta title, meta description, duplicate content en het plaatsen van links. Mocht je dit nog niet hebben dan geven we je vooraf een klein beetje huiswerk. Wij sturen iedereen die zich inschrijft voor deze workshop een link naar ons ebook: SEO handleiding voor beginners (7 pagina’s). Als je deze doorneemt voor je komt dan heb je genoeg kennis om de presentatie te volgen en kunnen we de tijd die we hebben gebruiken om iets dieper op de stof in te gaan.

Door wie?

Vsee search Marketing is al tien jaar gespecialiseerd in online marketing; van SEO tot SEA en alles dat daarbij komt kijken. Wij denken graag met jou mee hoe we kunnen bijdragen aan het behalen van de bedrijfsdoelen. Dit kan zijn op strategisch vlak, de uitvoering of in de vorm van een training. Dennie, mede-eigenaar en SEO specialist, heeft een enorme dosis ervaring en zorgt ervoor dat deze kennis continu up-to-date is. Heb je een vraag voor Dennie? HIj vindt het leuk om zijn kennis met je te delen!

www.vsee.nl

TIJD WORKSHOP

13.30 – 14.30 uur

MARKETING AUTOMATION | MARKETING BY ELS

Tijdens Deventer Grows Digital neem ik u graag mee in de wondere wereld van Marketing Automation. Hoe vergroot je de binding met je potentiële en bestaande klanten door gebruik te maken van automatisering?

Misschien dat jij online al bent begonnen met te oriënteren op Marketing Automation. Heb jij na het lezen van de vele artikelen over de mogelijkheden, de tools en de valkuilen nog geen duidelijk beeld en wil je een snelle start? Meld je dan aan voor de workshop. Mijn naam is Els Tijs (Marketing by Els), werkzaam als projectmanager en gespecialiseerd in marketing automation. Ik werk dagelijks met diverse Automation tools en geef graag objectief advies over de voor- en nadelen. Ook bespreken we de uitdagingen bij het opstarten van Automation en de resultaten die het kan opleveren. Graag leer ik jou kennen op Deventer Grows Digital!

Voorkennis is niet vereist, enige interesse en verdieping in Automation is wel gewenst.

Door wie?

Els Tijs van Marketing by Els

www.marketingbyels.nl/

TIJD WORKSHOP

13.30 – 14.30 uur

HOE mAAK IK MIJN WEBSHOP SUCCESVOL? | D-ETAIL

Veel ondernemers weten niet hoe ze een webshop succesvol moeten krijgen. Een belangrijke vraag die hieraan voorafgaat is echter: Waarom wil ik eigenlijk een webshop starten? En hoe krijg ik de webshop vervolgens succesvol? Loop jij ook rond met deze vragen? Kom dan naar deze workshop van Dennis Haarman en Dennis Nauta van d-etail! Ze begeleiden jou tijdens deze praktische en inspirerende workshop bij jouw eerste stappen in de boeiende e-commerce wereld.

Over Dennis Haarman en Dennis nauta

Dennis Haarman heeft meer dan tien jaar bij Wehkamp gewerkt en daar o.a. de transitie begeleidt van de bij velen nog bekende dikke catalogus naar de huidige webshop. Ook is onder zijn supervisie de website Sportdirect.com in opdracht van Deventrade volledig vernieuwd en inmiddels zeer succesvol. Verder heeft Dennis tal van andere online MKB-projecten gedaan, gericht op zowel B2B als B2C. Met zijn eigen onderneming d-etail beschikt hij verder over een uitgebreid netwerk van specialisten en ruime ervaring met tal van (software)oplossingen. 

Dennis Nauta, een ervaren e-commerce manager. Dennis heeft o.a. gewerkt bij Scapino en De Veluwse Bron en hij beheerst alle kennis en vaardigheden die je mag verwachten van een e-commerce manager. Met deze achtergrond is hij in staat een e-commerce oplossing op maat te leveren, passend bij elke onderneming.

Over D-etail

D-etail wil e-commerce naar het MKB brengen. Onafhankelijk de beste oplossing op maat. d-etail helpt bedrijven in elke branche door ze te begeleiden bij strategische, tactische en operationele e-commerce vraagstukken.

www.d-etail.nl

TIJD WORKSHOP

13.30 – 14.30 uur

3D PRINTING

Informatie over deze workshop volgt snel.

TIJD WORKSHOP

13.30 – 14.30 uur

CYBER SECURITY. HOE DIGITAAL WEERBAAR IS UW ORGANISATIE | ISATIS CYBERSOFT

Steeds meer klanten en wet- en regelgeving verplichten organisaties om digitale weerbaarheid te worden. Bij onvoldoende maatregelen kan dit leiden tot verlies van opdrachten, boetes of erger. MKB-organisaties hebben steeds vaker een verantwoordelijkheid in de informatieketen van hun opdrachtgevers omdat ze er steeds vaker deel van uitmaken of deze gebruiken. Denk maar eens aan de AVG-verwerkersovereenkomsten.

Digitale inbraak of bijvoorbeeld een uitbraak van Ransomware komt steeds vaker voor met alle gevolgen van dien. Een dergelijk incident kan ook bij uw organisatie optreden en kan leiden tot een datalek bij uw klant. Steeds vaker wordt een certificering omtrent informatiebeveiliging geëist (bijvoorbeeld vanuit de zorg of overheid).

Marcel Lavalette, Isatis CyberSoft

Marcel zal eerst ingaan op het periodiek controleren op kwetsbaarheden. Veel ondernemingen lopen enorme veiligheidsrisico’s maar zijn zich hier niet van bewust.

Als tweede zal hij ingaan op het menselijk aspect. Het zijn vaak de eigen medewerkers die onbewust datalekken en andere incidenten veroorzaken. Hoe maak je de medewerkers meer risicobewust.

Als laatste laat hij zien hoe je inzicht en grip krijgt op privacy- en informatiebeveiliging vanuit een integraal risicomanagement systeem en gaat hij in op certificeringen voor informatiebeveiliging (zoals de ISO 27001)

TIJD WORKSHOP

13.30 – 14.30 uur

SEARCH ENGINE MARKETING VOOR BEGINNERS | CONVERSIE MARKETEERS

Informatie over deze workshop volgt snel.

TIJD WORKSHOP

13.30 – 14.30 uur

Workshops ronde 4

(14.30 – 15.30 uur)

SEA VOOR GEVORDERDEN | CONVERSIE MARKETEERS

Mijn naam is Nico Bosman. Mede – oprichter van Conversie Marketeers. Met onze jarenlange ervaring helpen we ondernemers om next level te gaan. Tijdens de Workshop duiken we dieper in de mogelijkheid van Google Ads.

De workshop is bedoeld voor marketeers die 1 of meerdere (grotere) campagnes in beheer hebben. In de workshop gaan we o.a. in op bulk editing (Google Ads Editor), geavanceerde campagnemogelijkheden ,biedstrategieën en data verzameling

TIJD WORKSHOP

14.30 – 15.30 uur

VIDEO CONTENT: DE DO’S & DON’TS | IRIS MEDIA (vol)

Als je in 2021 alle video’s wilt bekijken die gedurende een maand worden geüpload, duurt dat meer dan vijf miljoen jaar. Ja, je leest het goed. Online video is groot en groeit steeds sneller. Verwonderlijk is het niet: onze zintuigen houden nu eenmaal van visuele prikkels.

Enkele jaren geleden was online video het nog ‘leuk om te hebben’ maar inmiddels is het essentieel voor e-commerce en online marketing. Wie geen video inzet is een achterblijver. Goed om in een workshop met de do’s en don’ts van video content aan de slag te gaan.

In de workshop gaat het over de volgende vier onderwerpen:

  • De rol van video binnen je online strategie;
  • De effectiviteit van online video;
  • De productie van online video;
  • De inzet van online video.

Bij alle vier onderwerpen gaat het over: ‘wat werkt wel / wat werkt niet’ en over ‘wat doe je wel / wat doe je niet’.

DOOR WIE?

Deze workshop wordt gegeven door Jaco Schuurman en Ernst Wijnands. Beide zijn mede-eigenaar van Iris Media uit Deventer.

www.iris-media.nl

TIJD WORKSHOP

14.30 – 15.30 uur

BLOCK CHAIN: INTERNATIONAAL ZAKEN DOEN | RABOBANK

Blockchain is bekend als onderliggende technologie voor cryptocurrencies zoals de bitcoin. Wanneer je blockchain als technologie echter samenvoegt met een handelsplatform wordt internationale handel opnieuw uitgevonden.

Bij een transactie moet zeker worden gesteld wie de rechtmatige eigenaar is en dat na betaling het eigendom wordt overgedragen. Blockchain maakt dit mogelijk. Het blockchainprotocol geeft een gebruiker de mogelijkheid aan te tonen dat hij de eigenaar is van de waarde en dat deze maar één keer wordt uitgegeven. Of anders gezegd “more trust – more trade”

Deze eigenschappen van blockchain technologie maken het mogelijk deze in te zetten om op basis van smart-contracts (inter)nationale handelstransacties sneller, efficiënter en goedkoper te verwerken. Rabobank is als enige Nederlandse bank binnen een internationaal consortium van banken betrokken bij de ontwikkeling van We.trade. Dit op blockchain gebaseerd handelsplatform heeft de eerste transacties al verwerkt en wordt momenteel verder ontwikkeld.

DOOR WIE?

Ik ben Rudy Dries werkzaam als Specialist Financiële Logistiek bij de Rabobank Salland. Op het gebied van internationale handel kan ik terugvallen op meer dan 30 jaar ervaring. Deze ervaring koppel ik tijdens de workshop aan de ontwikkelingen op het gebied van Blockchain. Graag ga ik met u in discussie hoe u blockchain technologie kunt inzetten om uw internationale handelstransactie te optimaliseren.

Rabobank Salland

TIJD WORKSHOP

14.30 – 15.30 uur

ROBOTISERING

Hoe verder processen en systemen geautomatiseerd worden, hoe meer business mogelijkheden er ontstaan.

MA-IT werkt op het snijvlak van fysieke machines/processen/etc… en IT. Robotisering en automatisering zijn algemene begrippen, een begrip wat we op diverse manieren invullen. Tijdens deze presentatie wil ik je meenemen in de business opportunities die ontstaan, wanneer IT goed wordt toegepast in de maak industrie.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan IOT, Augmented reality en Predictive Maintenance.

TIJD WORKSHOP

14.30 – 15.30 uur

DIGITALISERING GROTERE ONDERNEMINGEN | BOTH SOCIAL

Mijn workshop gaat over de verandering van organisaties. In samenwerking met de Universiteit Twente, Saxion Univesity of Applied Science en Brunel University (Londen) heeft Both Social een methode ontwikkeld om een strategie te ontwikkelen om aan de slag te gaan met digitale veranderingen.

Deze methode is ontwikkeld op jarenlange ervaring en wetenschappelijk onderzoek aan de deelnemende universiteiten. Het Engelstalige boek over deze methode kan gratis gedownload worden via https://digitalfuturecommunity.com/.

De workshop geeft een methode om met alle aspecten van een digitale strategie aan het werk te gaan. Er zal ingegaan worden op trends en ontwikkelingen om tot een optimale strategie te komen. Doelgroep voor deze workshop zijn managers die een strategische verandering moeten ondergaan met betrekking tot digitalisering.

DOOR WIE?

Menno Both is oprichter van Both Social. Als spin off van de Universiteit Twente heeft Both Social de afgelopen jaren voor toonaangevende namen mogen werken, zoals Wolters Kluwer en TenCate. Daarnaast is Menno Both één dag in de week verbonden aan Saxion University of Applied Science waar hij colleges geeft en onderzoek doet naar digitale strategieën. Hij is coauteur van verschillende wetenschappelijke papers over Digitale strategie en Smart Cities en het boek Digital Future.

www.bothsocial.nl

TIJD WORKSHOP

14.30 – 15.30 uur

JE PERSONEEL MEEKRIJGEN IN DE DIGITALE TRANSITIE | MAARTEN PENNING

Informatie over deze workshop volgt snel.

DOOR WIE?

Maarten Pennings

TIJD WORKSHOP

14.30 – 15.30 uur